Bol studený november roku 2002.
A práve v tomto čase sa prevodovka v Tatre Jamal rozhodla, že je najvyšší čas na jej výmenu a tak prestala fungovať, čo teda určite dvakrát nepotešilo majiteľa a vodiča Tatry Jamal v jednej osobe.
Prevodovku nebol problém vymontovať, no problém bol ten, že nebolo možné zohnať náhradnú a to ani v Kopřivnici, teda v rodnom meste auta.
Tatra Jamal, samozrejme vtedy keď prevodovka ešte slúžila denno denne jazdila na trase zo štrkovne do betonárky kde vozila na návese štrk, nevyhnutnú to surovinu na chod betonárky.
Aby mohla betonárka aj naďalej fungovať bolo treba čosi vymyslieť a to veľmi rýchlo.
Stačilo vytiahnuť z garáže 42 rokov starú Tatru 111 sklápač, za ňu pripojiť vyklápací vlek, ktorý tiež čosi pamätá. Potom už stačilo len natankovať plnú nádrž nafty a vyraziť na trasu.
|