V polovici júna roku 2002 sa objavil inzerát na predaj nového motora T 111.
Keďže takéto inzeráty sa neobjavujú každý deň, bolo treba urýchlene konať.
Navyše záujemcov bolo veľa, ale hodne takých ktorí chceli z motora použiť len diely vhodné na Pragu V3S.
Vysvitlo že sa jedná o motorový čln s motorom Tatra 111, o ktorý predávajúci nemá záujem, teda o ten motor, čln mu zostal.
Čln bol umiestnený na podvozku, v hale kde bola hrozná tma a žiadne svetlo.
Až po vytiahnutí člna z haly sme zistili že sa jedná o nový kus, motor má len 2 motohodiny za sebou.
Samotná demontáž motora bola pomerne jednoduchá, až na zopár maličkostí ktoré motor z auta T 111 nemá, napríklad dva chladiče oleja a odlišný zotrvačník motora.
Na samotné vytiahnutie motora z člna sme použili náhodne okolo prechádzajúci žeriav Tatra 148, veď aký iný by mohol byť na takúto operáciu vhodný?
Samozrejme že si T 148 poradila bez problémov s týmto skoro 1000 kilogramovým závažím.
Motor sme naložili na korbu Avie, upevnili a hajde domov.
Celá operácia aj s čakaním na žeriav trvala hodinu a pol.
Motor bude ako nedotknuteľná zásoba nakonzervovaný a starostlivo uložený.
|